blandat....

Jösses vilken jobbig period vi har nu....inte mycket som slår rätt. Igår hade Emilia 40,2i feber, igen.....Kiffe har 39,?, gubbar är ju värre sjuka än alla barn tillsammans...haha.

Oliver har kommit in i nån trots så han vill inget annat än att vara hemma, känner mig vääääligt ouppsattad fast ändå inte... i måndags när det var dax för dagis så gallskrek han att han bara ville vara hemma, jag blev arg då skrek han att han ville vara hemma för att sova (han har inte sovit middag sen han var 2,5år) då slängde jag overallen till honom och sa nu tar du på dig den eller lägger dig och sover nu....gissa vad han gjorde, jo somnade i ren protest.....suck. I tisdags skulle vi till simskolan som han älskar, vi åkte dit, duchade med ett leende på läpparna men när fröken kom så gallskrek han igen.....vad gör man då då? Om jag tar med honom hem så vinner han, men jag kan ju inte slänga i honom i bassängen så vi fick åka hem.
Igår när vi skulle till dagis gör han samma sak men denna gången finns inget alternativ utan nu vinner jag. Ja ringde till dagis och förklarade situationen och bad att få komma efter frukosten istället så han inte stör dom andra barnen när dom skall äta men vi gick samma tid ändå och stannade på linbanan och gungade en bra stund så han skulle vakna till ordentligt det fungerade, han var inte jätte possitiv men förstod att jag inte skulle ge mig =)
Detta är inte det enda han trotsar med utan har ingen respekt och är tyken och otacksamför allt....så nu har han TV-förbud.

Under dom 2 dagarna som emilia var feberfri så lärde hon sig krypa lite halv i alla fall, det har inte riktigt lossnat men ser väldigt gulligt ut. Matlusten har kommit tillbaka men hon ligger låååångt efter med vikten. Inte en ena tand har kommit och jag hoppas att dom håller sig borta ett tag till för mer gnäll och feber orkar jag inte med nu.

Nu till det bästa.....Varslet har nått Kiffes jobb, 50personer måste gå och vilka personer det blir får dom reda på i juni...kul! Kiffes anställningstid visar att han ligger på nummer 7 så nu hoppas jag att det finns en gud annars är vi 2 arbetslösa till sommaren vilket gör att vi går under.....håll tummarna att lågkonjukturen vänder.....eller att vi vinner på lotto (även om vi aldrig spelar...)

men livet går väl vidar snart måste väl turen vända...eller?

Kommentarer
Postat av: sofia

tack så mkt, jo hon växer allt på min lilla tjej!!



usch så jobbigt ni verkar ha det där hemma, inte kul att alla e sjuka å så. hoppas verkligen att Kiffe får vara kvar på jobbet. kram sofia

2009-02-05 @ 12:29:26
URL: http://aifos.webblogg.se/
Postat av: Jenny

fy fan.. och jag som gnäller över min situation.. ska nog vara nöjd tror jag.. :) hoppas ni alla blir friska snart.



Oj.. varsel.. hoppas det vänder då.. och det snart..



Ta hand om er, så hörs och kanske ses vi när alla är friska igen! Kram kram

2009-02-05 @ 16:45:00
URL: http://shhiva.blogg.se/
Postat av: Simone

Gud detta kan inte vara lätt för er.. Gnälliga barn gnällig gubbe Asg



Får hoppas snart att ni få bli friska och att lilla E blir matglad igen ...



Kul att hon börjat små krypa .. Hoppas hon kryper helt snart då..



Håller tummarna för kiffe och hans jobb ..



2009-02-09 @ 11:55:29
URL: http://sve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0